Başkanlığımıza gelen yoğun telefon, e-posta ve forum sorularından bazı mükelleflerimizin; Kamu SM tarafından sağlanan bazı kart okuyucuların arıza olması sebebiyle e-fatura başvurularını gerçekleştiremedikleri ve uygulamaya geçemediklerinden dolayı nasıl bir yol izlenmesi gerektiği hususunda Başkanlığımızdan bilgi talep ettikleri görülmektedir.
Bu durumda olan mükelleflerin arızalı durumları için [email protected] adresine e-posta atmaları gerekmektedir. E-posta sonucuna göre sorunu çözülemeyen arızalı kart okuyucuların (Akıllı kartlar gönderilmemelidir) vergi kimlik numarası belirtilerek;
Kamu Sertifikasyon Merkezi T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFÜS ve VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Binası Çamlıca Mahallesi 408. Cad. NO:136 C Blok. 5.Kat Yenimahalle/ANKARA adresine gönderilmesi gerekmektedir.
Ayrıca Gelir idaresi Başkanlığına hitaben bir izahat dilekçesi hazırlanarak ekine Kamu SM ile yapılan eposta görüşmesine ait bilgilerin konulması ve dilekçenin Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No: 16 06110 Dışkapı / ANKARA adresine gönderilmesi gerekmektedir.
Bu kapsamdaki mükelleflerimiz, mali mühürlerini temin edemediği ve kesin başvurularını yapamadığı için e-Fatura uygulaması kapsamında kayıtlı kullanıcı olamadıklarından işlemleri tamamlanana ve hesapları aktive edilene kadar genel hükümler çerçevesinde kâğıt fatura düzenlemeye devam edeceklerdir.
Bu durumdaki mükelleflerimiz, kendilerine hatasız mali mühür ulaştıktan sonra asıl başvurularını yapmayı unutmamalıdırlar.
Kaynak: www.efatura.gov.tr